Μ' ένα βιβλίο ταξιδεύω!


 Στα πλαίσια του προγράμματος της φιλαναγνωσίας θελήσαμε να μάθουμε τη σχέση ανθρώπου - βιβλίου, τον τρόπο δημιουργίας του, τα μέρη του, τα μέρη ενός αναγνώστη, τα δικαιώματά του και τους κανόνες της δανειστικής βιβλιοθήκης.  Το πρόγραμμα διήρκησε δυο εβδομάδες.

Η αφόρμηση δόθηκε με "τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρρις Λέσμορ" του William E. Joyce. Ένα βιβλίο που εξυμνεί τη σχέση ανθρώπου - βιβλίου. Πρώτα έγινε ταινία μικρού και βραβεύτηκε με Όσκαρ το 2012 και στη συνέχεια τυπώθηκε σε έντυπη μορφή.


Σειροθέτηση εικόνων

Ενώ διαβάσαμε το βιβλίο και παρακολουθήσαμε την ταινία: https://video.link/w/L9cOb  συζητήσαμε για την αγάπη του κου Μόρρις για τα βιβλία, θελήσαμε να αφηγηθούμε την ιστορία βάζοντας τις εικόνες στη σειρά.





Αναγνώριση αριθμών και αρίθμηση εικόνων

Στη συνέχεια σκορπίσαμε στο πάτωμα αριθμούς όσες ήταν και οι εικόνες. 


Τα παιδιά έπρεπε να αναγνωρίσουν το σωστό αριθμό και να τον τοποθετήσουν δίπλα στη σωστή εικόνα.




Ομαδικό παιχνίδι

Τα παιδιά αφού είχαν εμπεδώσει και κατανοήσει το περιεχόμενο του βιβλίου, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα έπρεπε να συνεργαστεί και να βάλει στη σειρά τις εικόνες ενώ η δεύτερη έπρεπε να γράψει σε άσπρα χαρτάκια που υπήρχαν κομμένα πάνω στο τραπέζι τους αριθμούς που αντιστοιχούσαν στις εικόνες.





Έπειτα οι δυο ομάδες κρατώντας στα χέρια τους τις καρτέλες και τις εικόνες, έκαναν την αντιστοίχιση.





 Κατασκευή

Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρρις ολοκληρώθηκαν με τη δημιουργία μιας κατασκευής. Τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν γράμματα πάνω από το ανοιχτό βιβλίο του κου Μόρρις.






Σειρά τώρα είχαν τα μέρη ενός βιβλίου. Μάθαμε να αναγνωρίζουμε σ' ένα βιβλίο τον τίτλο , τον συγγραφέα, τον εκδοτικό οίκο και τη διαδικασία δημιουργίας ενός βιβλίου. Στη συνέχεια αναγνωρίσαμε το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο παίζοντας ένα παιχνίδι.
Κρατώντας όλα τα παιδιά από ένα βιβλίο έπρεπε να το στρέψουν προς τη σωστή κατεύθυνση ανάλογα με την οδηγία που τους δίνονταν. Νικητής ήταν το παιδί που κατάφερε μέχρι τέλους να ακολουθήσει τις οδηγίες.





Σύνθετες λέξεις

Με τη λέξη βιβλίο δημιουργήσαμε σύνθετες λέξεις. Αρχικά τα παιδιά έπρεπε να βρουν τις δυο λέξεις που συνέθεταν τη μια






και έπειτα το αντίστροφο, τοποθετώντας τες στη σωστή σειρά.




Τα μέρη ενός αναγνώστη και οι κανόνες της δανειστικής βιβλιοθήκης

Αναφερθήκαμε στο τι χρειάζεται ένας αναγνώστης  και τα δικαιώματά του και στη συνέχεια μιλήσαμε για τους κανόνες της δανειστικής βιβλιοθήκης.






"Αν ήμουν βιβλίο........"

Διαβάζοντας το βιβλίο "Αν ήμουν βιβλίο...." Jose Jorge Letria ,τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε βιβλία και ζωγράφισαν τι θα ήθελαν να προσφέρουν στους αναγνώστες τους αν ήταν βιβλία.






Ημέρα Δανειστικής Βιβλιοθήκης

Τα παιδιά διάλεξαν το πρώτο τους βιβλίο που ήθελαν να δανειστούν για το σχολικό έτος 2020 -2021 από τη βιβλιοθήκη του σχολείου, έγραψαν την ημερομηνία και τον τίτλο του βιβλίου στην καρτέλα δανεισμού.



Στο τέλος έβαλαν το βιβλίο τους, μαζί με το σελιδοδείκτη που είχαν φτιάξει και το έντυπο ζωγραφικής στη τσάντα δανεισμού.




Καλή ανάγνωση......


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γρίφοι από το 1ο Νηπιαγωγείο Νέου Ηρακλείου για το 4ο Νηπιαγωγείο Αιγάλεω